Is dakbedekkingsbedrijf winstgevend?

Door er op die manier over na te denken, blijft de overhead laag en de winst hoog Typische dakbedekkingsbedrijven maken tussen de 20 procent en 40 procent brutowinst in de dakbedekkingsindustrie. Het aantal servicegerichte bedrijven kan hoger zijn, terwijl het aantal voor nieuwbouw en grote commerciële bedrijven lager kan zijn. Ik kan niet voor commercieel spreken, maar in residentiële dakbedekking zou je vrij gemakkelijk gemiddeld 30 tot 35% brutowinst moeten kunnen behalen (winst gedefinieerd als het verschil tussen het totale dollarbedrag van de baan minus arbeid en materialen). Een goed gerund bedrijf dat een behoorlijke kwaliteitscontrole en controle over hun kosten heeft, zou 35 tot 40% moeten doen.

Een topbedrijf zou 40 tot 45% brutowinst moeten maken. Sommige slagen er zelfs in om het iets beter te doen. In de dakbedekkingsindustrie maakt het gemiddelde dakbedekkingsbedrijf tussen de 20% en 40% brutowinst. Dienstgerichte bedrijven kunnen een groter aantal hebben, terwijl nieuwbouw en grote commerciële bedrijven mogelijk een lager aantal hebben.

Het is normaal dat indirecte uitgaven 20-40 procent van de inkomsten uitmaken. In een servicegerichte industrie zoals dakbedekking kan de winst van jaar tot jaar variëren. Van weersomstandigheden tot overtollige materiaalbestellingen, de winst van een dakbedekkingsbedrijf hangt vaak sterk af van de planning en uitvoering van initiatieven door eigenaren en het hogere management. Het identificeren van nieuwe kansen om uw dakbedekkingsbedrijf te laten groeien, hangt vaak af van nieuwe ideeën, dus AccuLynx heeft 6 eenvoudige aanpassingen aan uw bedrijfsmodel die u misschien niet probeert en die u kunnen helpen de winstmarge van uw dakbedekkingsbedrijf volgend seizoen te vergroten.

Elk bedrijf wil zijn winstmarge voor dakbedekking verdubbelen, maar de meerderheid realiseert zich niet hoe gemakkelijk het kan zijn. Wat ik tijdens deze reis ook ontdekte, is dat mijn doel hoger is dan alleen leider zijn van een dakbedekkingsbedrijf. Mijn doel is om een leider te worden in de hele dakbedekkingsindustrie en de lessen die ik heb geleerd te gebruiken om onderwijs en inspiratie te bieden aan de volgende generatie dakbedekkingsaannemers. Trends op het gebied van groene dakbedekking worden bijvoorbeeld steeds populairder bij huiseigenaren, en het hebben van werknemers die gecertificeerd zijn in de installatie van zonnepanelen of dakramen, of kennis hebben van koeldaksystemen, kan uw bedrijf helpen nieuwe klanten aan te trekken.

Wanneer de winst daalt, kunnen veel eigenaren of managers van dakbedekkingsbedrijven in de verleiding komen om naar de markt te wijzen of dingen buiten hun controle en, eerlijk genoeg, elk bedrijf zal goede en slechte tijden hebben, maar er zijn zeker stappen die u kunt nemen om de laatste te minimaliseren en het meeste uit de eerste te halen. Als uw dakbedekkingsbedrijf de enige is die een specifieke service biedt, zijn klanten bereid meer te betalen voor de klussen die u doet. Sommige servicebedrijven zijn vanaf de grond af begonnen te werken door jongeren te sponsoren om de beroepen te bestuderen en leerlingplaatsen aan te bieden, maar niet elk dakbedekkingsbedrijf kan zich zo'n programma veroorloven en uiteindelijk is het rendement op investering niet gegarandeerd. Voor het eerst kunt u alle systemen en processen leren van een achtcijferig, snelgroeiend, lokaal tot slechts één staat, full-service dakbedekkingsbedrijf.

roofing company

Leave Reply

Required fields are marked *